den årliga kräftskivan.

snart ska jag nog ta och dra mig ut till logen, det är där kräftskivan är.
för tre årsedan, så dog min morfar.
just den kvällen då kräftskivan var.
så att sitta på logen och dela kräftor med någon annan, som morfar och jag då gjorde är så sjukt jobbigt!
bara att vara där, även om det inte är kräftskiva så är det jobbigt-  att mormor sitter där ensam utan morfar, och att när man tittar överallt så ser man en massa människor, men inte morfar! ♥
så när det blir t.ex. midsommar eller kräftskiva så drar jag mig undan, undan ifrån logen.
men som mammas kompis sa, man måste även möta det man inte gillar, liksom möta rädslan, även om det är jobbigt eller gör ont, jag får helt enkelt tänka på något annat, eller tänka på dagen för tre årsedan, den sista dagen då jag såg min morfar och hur kul vi hade det!

Kommentarer
Postat av: amanda

Jag älskar dig becca, jag finns! <3

2009-08-15 @ 19:16:57
URL: http://amandaulmestig.blogg.se/
Postat av: julia söderberg

becca, du är stark, du orkar de!



finns <3

2009-08-17 @ 20:53:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0